Zijn er meerdere manieren om water te zuiveren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.1K

Antwoorden (4)

Er zijn twee manieren om water te zuiveren. De eerste manier is een natuurlijke manier die in normale omstandigheden vanzelf gebeurt. De tweede manier is een manier waarbij er tussenkomst van de mens nodig is. Beide manieren hebben elk hun voor en nadelen.
fremar
13 jaar geleden
Jazeker, er zijn verschillende methodes om chemische stoffen uit 'vies' water te halen. Welke methode wordt toegepast ligt vaak aan het type water dat je wilt reinigen.

Ik weet zeker dat je met Google veel gedetailleerde informatie hierover kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er gebeurt met het water als je bv koffie zet, heet destilleren. Het water wordt er heel zuiver van. Alle opgeloste stoffen verdwijnen.
De waterzuivering maakt gebruik van de tijd, van zeven, van biologische organismen om het water te zuiveren.

Voorts kun het water bv in de duinen worden opgeslagen en daar een natuurlijke zuivering doormaken, en van daaruit weer aan de waterleiding worden toegevoegd.

Er zijn ook thuis-waterzuiveringsinstallaties waar gebruik gemaakt wordt van koolstof of van heel fijne zeven.

Toegevoegd na 25 minuten:
destillatie is stoom die wordt opgevangen en weer water wordt, en dat is precies wat in een gewone koffiepotdruppelaar gebeurt. Er blijft van alles achter, waardoor je de koffiepot ook regelmatig moet ""ontkalken"".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
destillatie is stoom die neerslaat in een buisje en daarna weer water wordt, en dat is precies wat er bij koffiezetten in een gewone druppelaarkoffiepot gebeurt!
ja hoor, de meest bekende is hoe drinkwater wordt gemaakt.
hierbij wordt rivierwater gefilterd in zandbed filters.
om alle vaste delen er uit te halen, daarna worden dmv bacteerien de bacteerien uit het water gehaald.
door bezinken worden de laaste vaste delen uit het water gehaald en met UV de laatse bacteerien gedood voordat het water de lijdingen in gaat.

veder:
( dit gaat om de productie van demiwater )

destilatie
ook in de vorm van MED
( multiple effect distillation ) wat veel efficienter gebruik maakt van warmte.

en

omgekerde Osmose.
hierbij wordt water op hoge druk door ( semipermeabele membramen ) filters geperst, waarbij er zuiver water wordt gemaakt.

ja..dat waren ze wel:)

owja en je hebt nog de zuivering van de aarde zelf zoals met bronwater zoals Spa enzo:) maar dit is ijg. gelijk aan een zeer grood zandbed filter:)