Wat zijn de voor en nadelen van drinken met een rietje voor de spijsvertering.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.5K

Het beste antwoord

Door door een rietje te drinken proef je minder van het drankje, dat is vaak jammer van de smaak, en je slaat ook het 'speeksel-gedeelte' van de spijsvertering over, dat is ook weer jammer.
Behalve wanneer je een heel vies drankje/medicijn moet drinken wat je absoluut zo weinig mogelijk wil proeven is het zonde van de smaak die je minder goed ervaart..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn geen voor- of nadelen, het is gewoonweg dat het ietsje beter is voor je tanden als je bijvoorbeeld cola drinkt. Op de spijsvertering heeft dit echter geen effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je koolzuurhoudende dranken met een rietje drinkt, ga je daarna flink boeren: dat gas moet er toch weer uit.
En je moet meer moeite doen (vind ik) om via een rietje te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een rietje zorgt ervoor dat het drinken gelijk wordt doorgeslikt. hierdoor kan het niet vermengt worden met speeksel en dit is wel nodig om de vertering in gang te zetten.