Hoe kan je blijven genieten van rode wijn op het terras (in de winter) zonder dat de wijn te koud wordt.

praktisch probleem: dus een toestel om je fles warm te houden, de kelk in je handen houden is dus niet genoeg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Antwoorden (9)

Warm water in een wijnkoeler gieten en de fles daarin zetten? Fles binnen laten staan? Glühwein op een theelichtje? Een dubbelwandige koeler waarbij je de wand kunt vullen met warm water (wijnkoeler of sauspan, informeer bij een kookwinkel).
Of misschien heeft een goede wijnwinkel wel een handige oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar bestaan geen toestellen voor. Kunstmatig 'warm' houden van rode wijn lijkt me ook 100% ongewenst. Hoe kouder buiten, hoe sneller drinken, me dunkt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het heel mooi wilt doen kun je natuurlijk een flessenstandaard nemen met een theemuts erover, maar de fles in een lange, dikke kous of skisok zal ook wel werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ouderwetse kruikenzak, je weet wel voor die ronde kruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rode wijn wordt eerder te warm dan te koud gedronken. Als je je glas van binnen mee naar buiten neemt, dan is ie tegen de tijd dat je hem op hebt ongeveer op temperatuur. Aannemende dat het binnen 20, 21 graden is. Rode wijn is lekker als ie tussen de 16 à 18 graden is. Ik weet niet precies hoe lang de wijn erover doet om 2 à 3 graden koeler te worden en hoe snel jij drinkt, maar voor mij zou het geen enkel probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand zo gek is om in de winter buiten op het terras te gaan zitten, zal hij/zij het ook geen probleem vinden, dat de wijn de omgevingstemperatuur aanneemt.
Overigens, bepaalde soorten gekoelde rode wijn zijn heerlijk om te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de fles in een dubbelwandige wijnkoeler. Die houden in de zomer wijn niet koud door een berg ijs (zoals een ijsemmer) maar simpelweg door isolatie. Het mooie van isolatie is: het werkt twee kanten op. Het vertraagt opwarmen én afkoelen.

Is zo'n dubbelwandige ijskoeler wat veel om mee te slepen naar een terras, dan kun je ook een wijnkoeler voor onderweg nemen, dat is een tasje op flesformaat, gemaakt van hetzelfde materiaal als een koeltas.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eh... Dubbelwandige wijnkoeler dus, niet dubbelwandige ijskoeler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Ik ben erg benieuwd naar alle antwoorden, want rode wijn smaakt bijna altijd het beste gewoon op kamertemperatuur.
Ik heb het wel eens overgegoten in een thermosfles, en de wijn smaakte heerlijk! Bij het overgieten komt er ook nog extra zuurstof bij de wijn wat de smaak alleen maar ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EuroCave Nederland biedt de SoWine wijnbar aan. Hiermee houdt u uw geopende fles rode/witte wijn tot wel 10 dagen op serveertemperatuur. Ook kunt u de fles vacumeren.

Voor meer informatie kunt u altijd een vrijblijvende brochure aanvragen.

Ook voor andere wijnvragen kunt u bij ons terecht of bezoek onze website eens voor de wijnweetjes.

Met vriendelijke groet,

EuroCave Nederland