koffie verkeerd waarom heet dit zo? is er andere koffie gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Het beste antwoord

Koffie verkeerd is de benaming voor een kop koffie met qua volume meer melk dan koffie. Verkeerd dus, want "normaal" zit er meer koffie in dan melk. Het is de Nederlandse naam van de Franse café au lait.
De koffiekop wordt voor 1/3 gevuld met hete koffie. In een kannetje wordt voldoende hete melk geserveerd om de kop verder mee aan te kunnen vullen. Ook kan men zowel de koffie als de hete melk in aparte kannetjes serveren, zodat de gast zelf de verhouding koffie/melk kan bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat er meer melk dan koffie inzit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koffie verkeerd, heet zo omdat er meer melk in word gedaan... leuke link lees maar eens

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koffie_verkeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie verkeerd wordt ook wel
Café Latte, Café au lait genoemd Dit is normale koffie met warme melk (half om half)
Voor andere koffie zie de link van Douwe Egberts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het verkeerde koffie is (je smaakt de koffie niet meer),normaal gezien neemt men een wolkje melk in zijn kopje koffie ,koffie verkeerd is de helft koffie en de andere helft melk ook in het Frans word het café au Russe genoemd,heel populair in Rusland trouwens.