AMSTERDAM - Een fles Rüdesheimer Apostelwein uit 1727 is door veilinghuis Christie's in Amsterdam geveild voor 5520 euro. Dat is fors meer dan de verwachte 800 tot 1200 euro. Het is de oudste drinkbare wijn ter wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)) sneller dan ik...
+1
AWM
14 jaar geleden
Hier is ie een tikkie duurder:
http://www.jahrhundertweine.de/shpSR.php?W=&A=1083

Andere antwoorden (1)

Het ligt een beetje aan het jaar van de oogst, of dat een wijn goed is en, of dat deze over een x-aantal jaren houdbaar blijft. 1967 en 1972 als ik het me goed herinner, waren van zulke jaren...

Zolang een fles op de juiste manier word bewaard kan deze erg oud worden. Mits deze voor die tijd niet genuttigd word...

Of het de oudste is durf ik je niet te zeggen. Maar volgens mijn informatie is ligt de prijs van de duurste wijn rond de 5000,= euro. En deze exorbitant hoge prijs ligt niet direct aan het jaar, maar aan de beperkte botteling...