Als je bedoelt in een filterautomaat dan heb ik wel wat tips:

- De koffie moet zo vers mogelijk zijn. Altijd luchtdicht en donker bewaren.

- Wanneer je de koffie in het filter doet, besprenkel dit met een klein beetje koud water, voordat je het apparaat aanzet. De koffie heeft dan eventjes de tijd om te wellen, waardoor aroma's beter vrij komen.

- Drink de koffie zo vers mogelijk, koffie dat al lang staat wordt bitter. Of giet het over in een thermosfles.

- Wat erg lekker is; een snufje kaneel door de koffie voordat je het apparaat aanzet. Een heel klein beetje zout helpt de bittere smaak wegnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat lekker is, is natuurlijk persoonlijk. Maar het ligt dan aan de verhouding koffie en water evt. suiker en melk

Toegevoegd na 1 minuut:
Speel met deze verhoudingen en je komt er zelf achter wat jij lekker vindt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Natuurlijk spelen de merken koffiepoeder of bonen ook mee in de smaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf eigenhandig opgieten:dus bv geen koffiezet of senseo
fremar
13 jaar geleden
Mijn recept is het aantal kopjes wat je gaat zetten delen door 2, en dat zijn de schepjes koffie die ik dan in het filter doe.

10 kopjes: 5 scheppen
8 kopjes: 4 scheppen
6 kopjes: 3 scheppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, ik dacht dat een koffiemaatschepje een standaard was, en gelukkig heb ik het over mijn recept, en niet HET recept;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo doe ik het ook;-) !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mutske38
Dan nodig ik je bij deze uit, is een bakkie te komen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me lekker;-)
Een heel klein snufje zout, en bij de eerste keer opgieten niet te veel water gebruiken. Verder, zoals mijn voorganger al schreef, is het afhankelijk van je smaak en wat je eraan toevoegt.

Toegevoegd na 57 seconden:
inmiddels voorgangers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allerbelangrijkst: Smijt die Senseo eerst het huis uit.
De allerlekkerste koffie komt uit een koffiemachientje waarin echte koffiebonen "vers gemalen" worden. Maar ja, die machientjes zijn helaas nogal aan de prijs.

Dan doet een filterapparaat het ook prima.
Altijd net ietsjes meer koffie in het filter dan aangegeven, dus ipv afgestreken scheppen er iets meer in doen.

Koffie zo vers mogelijk drinken. Hoe langer het staat, hoe minder lekker het wordt.