Volgens mij zijn daar niet echt duidelijke gegevens over.
In de eerste plaats maakt het nogal wat uit WAT voor Nederlandse muziek ; niet alle nederlandstalige muziek valt in de categorie waaraan je meestal denkt bij het woord ' Nederlandse muziek' . De Nederpop uit de jaren ' 80 met name, en de weer heel anders klinkende uit de jaren 90 tot nu, maar ook de meer singer/songwriter-achtige muziek uit de jaren daarvoor (Robert Long of Boudewijn de Groot bijvoorbeeld, maar ook een nieuwe lichting als Stef Bos) zijn allemaal totáál onvergelijkbaar met het Nederlandse schlager- en smartlappengenre. En je hebt natuurlijk ook nog een heleboel niet-nederlandstalige nederlandse muziek, van de Cats via Golden Earring tot Krezip en van alles daar tussenin.
n wie van het ene houdt, hoeft beslist niet van het andere te houden. Integendeel vaak.

Uiteindelijk kun je zeggen dat rond de 100 procent van de mensen in die leeftijdsgroep wel van Nederlandse muziek zullen houden - alleen niet allemaal van dezelfde. Gelukkig. Nederlandse muziek is bijna net zo veelzijdig als muziek in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet te zeggen lijkt mij. Het ligt er erg aan wat jij onder Nederlandse muziek verstaat. Ik ben tussen de 16 en 40 jaar oud ;) en ik hou niet van Frans Bauer en Normaal, maar ik vind de nummers van Doe Maar wel leuk. Ook kan ik Blöf af en toe absoluut wel waarderen, terwijl ik nooit een cd van Jan Smit of Nick en Simon zal aanzetten. Op die manier houdt iedereen wel van iets dat onder Nederlandse muziek valt, lijkt mij.