Mijn boxen in de auto geven nauwelijks bass maar wanneer ik de balans op 1 box zet is er wel veel bas te horen hoe kan dat?

Voorheen had ik wel altijd bas uit de speakers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien zijn ze in tegenfase aangesloten waardoor er demping van bepaalde tonen op kan treden.
Probeer eens bij 1 speaker de + & - om te wisselen.
Maakt het nog uit welke kant je de balans op zet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

of er is een kanaal opgeblazen in je radio ( dus of links of rechts )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aansluit fout of storing icm versterker of equalizer ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Fase kan je testen met met een simpel batterijtje, komt de woofer uit de behuizing is het goed, andersom niet.