Is het mogelijk om de gewone hifi geluidsboxen van de stereo-installatie aan te sluiten op een laptop, via een ingenieus snoertje of zo?

Typisch een vraag van iemand die totaal niet technisch is aangelegd, maar dat moet ook kunnen.Aan de achterkant van de Ellipson boxen zit een een soort klem/schroefmechanisme om de polen van het luidsprekerdraad in vast te klemmen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zult dan ook de stereo-versterker van je HiFi-installatie moeten gebruiken, omdat de output van de laptop niet genoeg vermogen heeft om zware boxen aan te sturen. Er bestaat wel een kabeltje met aan de ene kant een plugje zoals ook aan oordopjes zit, en aan de andere kant een wit en een rood tulpstekkertje, die dan weer achterin de versterker passen. Als je het zo doet, heb je gegarandeerd een goed geluid, mits natuurlijk de muziekbestanden op je laptop van goede kwaliteit zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het ligt er aan wat voor soort geluidskaart je hebt
Maar meestal is het verstandig om er een versterker tussen te zetten.
omdat de uitgang van je computer te zwak is om rechtstraaks boxen op aan te sluiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan vragen naar een snoer met een "jack" aan beide kanten. Deze sluit je aan van je laptop naar je versterker. De hifi naar de versterker en een kind kan de was doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor geen probleem wat je nodig hebt is een jack tulp adaptor
de jack gaat in je geluidskaart en de tulp gaat in de aux van je versterker
dus zoals jij wilt lukt niet maar via de versterker wel
het ligt er ook aan wat je meer wilt bijv opnemen naar de pc
en wat voor versterker en in en uitgangen je hebt.
13 jaar geleden
Nee, dat redt het piepkleine versterkertje van een laptop niet. Je loopt wel kans de geluidskaart van je laptop op te blazen, en die kan niet vervangen worden.
13 jaar geleden
ik heb er een 200 watt subwoofer systeempje tussen gezet. ik heb wel de kabels wat moeten aanpassen, maar het werkt.