Hoe krijg ik betere bas in mijn kistradio?

Een tijd geleden heb ik een kistradio gemaakt. Daarin zit een jbl gt5 a402 en 2x een jbl gto 938 speakers(tegen over elkaar). Helaas heeft de boombox pas op hogere volumes een "redelijke" basweergave. Ik zou dit graag willen verbeteren. De kist waar alles in zit(inclusief accu etc) is 25x32x21 cm(exl. wanden van 1,5cm dikte). Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou het ook kunnen verbeteren met een soort "basspoort" of een 'gleuf' als soort van 'Bassrefelex''.
Dan komt de bas wat later tot ontwikkeling in de box zelf en wordt hierdoor krachtiger, en ook lager bovendien.

Met de versterker kun je vaak ook frequenties regelen, en in jouw geval zouden de frequenties vanaf 30 Herz tot 250 Herz wel wat omhoog gezet kunnen worden denk ik.

Let wel op of de hoge tonen het aan kunnen.