Wat word bedoelt met passieve speaker?

Wat is het verschil tussen een gewone speaker en een passieve speaker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die heeft geen eigen versterker . Eigenlijk een normale speaker .enkele merken hebben een ZGN actieve speaker (B&O ) lekker duur voor iedere speaker ook weer een ingebouwde versterker . Antw: is prima .

Het beste antwoord

Elke speaker moet worden aangedreven door een eindversterker die genoeg spanning en stroom kan maken om de speaker aan te drijven. Bij een actieve speaker zit die versterker in de speakerbehuizing en kan je hem direct op bijvoorbeeld een geluidskaart aansluiten.
Bij passieve speakers sluit je ze aan met speakerkabels op een hifi versterker of eindversterker (een gewone versterker of receiver heeft de eindversterker ingebouwd, zoals 5*50 watt waarmee het vermogen van de eindversterkers wordt aangeduid., maar er worden ook wel losse eindversterkers gebruikt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aktief kan ook betekenen dat het hoog en laag door aparte versterkers wordt aangestuurd dus ligt ook aan welke speakers je wilt