Waarom kijken ze niet naar het publiek?

Het valt mij op dat de meeste artiesten weinig of zelden naar het publiek kijken maar wel altijd, of toch veel, de blik gericht houden op de micro of muziekinstrument. Nu zat ik mij af te vragen of daar een bepaalde reden voor zou kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

ten eerste kan de artiest het publiek vaak niet zien door de schijnwerpers die op mijn gericht zijn. de artiest moet dus tegen het licht in kijken.

en verder hebben veel artiesten, hoe gek het ook klinkt, toch ook wel een beetje last van verlegenheid. het publiek dan niet recht aan kijken is dan makkelijker.

dat veel artiesten toch wel plankenkoorts hebben, blijkt wel uit hoeveel drank en drugs misbruik er wel niet is vlak voor een optreden. even extra moed verzamelen zeg maar.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ je kunt snel afgeleid worden
Zowel musiceren als zingen vereisen tegelijkertijd opperste concentratie en opperste ontspanning, zeker wanneer je zingt en speelt tegelijk. Dat is lastig zat, dus het helpt niet als duizend mensen je daarbij aankijken. Vandaar een donkere zonnebril, ogen dicht, wegkruipen achter de piano, etc.
Niet per se angst of verlegenheid, maar concentratie.