In het boek De jongen in de gestreepte pyjama zouden normaal flashbacks zitten, maar ik vind ze niet. Kan iemand me helpen? Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Het boek "de jongen in gestreepte pyjama" door John Boyne
begon in een flashback , namelijk het moment waarop het leven van de jonge Bruno voor goed veranderde .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verhaal wordt chronologisch verteld, maar soms denkt Bruno terug aan dingen van vroeger (bv. het huis in Berlijn, zijn beste vrienden, zijn familie, dingen die hij vroeger had meegemaakt, etc.) en zorgt dit voor flashbacks. Ook begint het verhaal ergens in het midden van het leven van Bruno (in medias res), wanneer hij zijn spullen moet inpakken omdat hij gaat verhuizen. Hierdoor wordt het eerder niet-chronologisch.

In medias res: Begin verhaal

Flashback: Hoofd stuk 11: De Furie blz.32: Enkele maanden eerder, net nadat vader het nieuwe uniform had gekregen waardoor iedereen hem ‘Her Kommandant’ moest noemen en net voordat Bruno bij thuiskomst zag dat Maria zijn spullen stond in te pakken, kwam vader op een avond in grote staat van opwinding thuis, wat helemaal niets voor hem was, en stapte de huiskamer binnen waar moeder, Bruno en Gretel zaten te lezen.
http://hankedonckers.tumblr.com/page/2