Hoe kun je jezelf aanmelden als zwarte piet ?

Al jaren lijkt het me vreselijk leuk om zwarte piet te zijn tijdens een intocht. Maar zou niet weten hoe ik mezelf daar voor moet opgeven. Weet iemand hoe dat moet? Het betreft om de intocht in Enschede.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (3)

Informeer bij de verschillende winkeliersverenigingen, want dat zijn meestal degenen die de intochten organiseren. Het centrum (de " officiele" intocht) , Stroinkslanden en Zuid hebben sowieso altijd hun ' eigen intocht' en ik meen Deppenbroek ook.

Ik weet niet of zij zelf rechtstreeks Sinten en Pieten huren, maar ze kunnen je ongetwijfeld helpen aan bureau's die dat wel doen.

Of ga zelf op zoek naar Sint- en Pietencentrales in de omgeving, en biedt je diensten aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem contact op met het Sint Nicolaas Comité Enschede.
Op de facebook pagina vind je bijvoorbeeld al een emailadres.
Als ze geen vrijwilligers meer kunnen gebruiken kun je een andere groep proberen of zelf iets gaan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet op zoek naar de organisatie die de sinterklaas intocht organiseert en daar de vraag neerleggen. Meestal is het een stichting, speciaal opgezet voor het sinterklaasfeest, maar soms steken lokale organisaties ook de handen uit de mouwen.

Een telefoontje naar je gemeente kan al heel wat namen en telefoonnummers opleveren en op die manier moet je beginnen.

Voor jou heb ik ook even gegoogled voor de organisatie achter de intocht in Enschede. Dit is www.sintkleurtdestad.nl. Onderaan zie je een lijst met vrienden rouleren en dit zijn ook mensen die je kunt benaderen, voor de juiste contactpersoon.

Ik zie dat Brunen, Kolenaar, Deta Secur, Vanvoordeelmarkt en nog een paar sponsoren op de lijst staan. Hen zou je ook kunnen benaderen.

Succes!