Is Thom Yorke een tenor of een baritone?

Een collega van me beweert dat Thom een tenor is, maar ik ken geen enkel nummer dat Thom waar hij als een tenor zingt. Van de nummers die ik ken, zingt Thom als een baritone.

Toegevoegd na 36 seconden:
Zou iemand een nummer willen plaatsen waar Thom als een tenor zingt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Thom Yorke heeft een enorm groot stembereik. Hij kan zowel laag als extreem hoog zingen. Ook de aparte manier waarop hij in de microfoon zingt werkt daar aan mee: hoofd wat achterover, mond breed open, en z'n neus naar het midden van de microfoon wijzend. Daardoor stralen de hoge frequenties die hij met kopstem (falset) uitbrengt. Maar omdat hij dus ook aardig laag kan, moet je zijn stemsoort toch bij bariton indelen. Want hij is geen bas en ook geen tenor.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Freddy Mercury is een tenor, luister naar 'Don't stop me now'. Of Chester Bennington van linkin park. Dat zijn tenors. Deze mensen zingen extreem hoog met hun borststem (geen falsetto!) Thom Yorke zingt alle 'extreem' hoge tonen met falsetto, geen enkel hoge toon heb ik van hem gehoord in borststem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dit een beetje een vage antwoord. Freddy Mercury kon ook erg laag zingen, toch is hij een Tenor, hij kon alle baritone tonen ook zingen. Maar sinds er verder niemand antwoord en jij de enige bent die nog een beetje beargumenteerd waarom hij een bariton is vind ik dit het beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Thom Yorke is een tenor.

http://www.youtube.com/watch?v=t2zwKH4g2xE&feature=related
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het hele nummer beluisterd, mooi nummer trouwens. Maar hij zingt hier ook niet als een tenor. Alle 'hoge' tonen zong hij met falsetto of kopstem.. In borststem zong hij geen hoge tonen die een baritone niet kan halen. Dit nummer is voor mij geen bewijs dat hij een tenor is. Misschien nog een hoge baritone, maar zeker geen tenor.