Ik zag in een boekenwinkel de Harry Potter boeken liggen met een andere kaft en een stuk goedkoper dan de originele hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Paperback ('zachte' kaft) is goedkoper omdat het minder papier, inkt en manuren kost.

Bij een harde kaft heb je meestal ook een stofomslag. (dat is de 'extra' omslag, dat zie je vaker bij boeken met harde kaften)

Zo'n stofomslag moet in een apart document gemaakt worden en het kost ook extra tijd om te maken dan een zachte kaft. Met een zachte kaft je één document krijg je ook maar één document dat naar de drukker gaat.

Ook is een harde kaft opmaken een lastiger klusje dan het lijkt, want in de opmaak moeten alle maten heel precies in het document staan anders komen er problemen met het drukken.

Dit is de reden waarom een paperback goedkoper is dan een harde kaft.

Het gaat puur om de uren wat er ingestoken is.
Ik hoop dat je dit een nuttig antwoord vind/vond. (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het goede antwoord

Andere antwoorden (1)

je hebt de harde kaft en de slappe kaft(paperback). de harde kaft is duurder omdat het wat mooier en duurzamer is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie die lachen er ook maar die andere waren precies een andere soort