Ik heb ooit een hele mooie film gezien over de rassenhaat in de VS. Het ging over een dominee en zijn gezin. iemand een idee?

de dominee werd gearresteerd door zijn uitspraken in de kerk.er zit ook een fragment in (volgens mij op het einde van de film) waarin zijn dochter het nummer 'go down moses' zingt, gevolgd door de hele kerk. Iemand een idee??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

"The Vernon Johns Story", uit 1994.
Het gedramatiseerde levensverhaal van dr. Vernon Johns, de Afro-Amerikaanse prediker die de gekleurde bevolking van Amerika strijdbaar maakte tegen de sociale ongelijkheid die in het land heerste. Zijn inzet maakte het voor Martin Luther King mogelijk de bevolking te mobiliseren voor de gelijke behandeling van blank en zwart.

Toegevoegd na 13 minuten:
De film is ook bekend onder de alternatieve titel "The road to freedom". Hier staat het verhaal uitgebreid beschreven, inclusief het zingen van "Go down, Moses": http://www.vernonjohns.org/snuffy1186/vernjohn.html
Amadea