Een houten spaanse gitaar met nylon snaren vervangen met stalen snaren?

Ik heb een akoestische gitaar met nylon snaren, maar zou graag stalen snaren willen. Zou dit kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

dat het kan? zeker! maar of je het wilt... je moet het zo zien, je kan een auto ook op een fietsband zetten. maar ziet het eruit? nee, rijdt het? nee ( gewicht) blijven je banden heel? ook niet...

Zo is het dus ook met je gitaar. de spaanse gitaar heeft de strings verder uit elkaar. als je dan een bar moet leggen is het haast niet te doen omdat je heel hard moet drukken. Daarnaast zal je klankverschil krijgen. Het kan, maar het heeft geen positief, eerder negatief effect op het geluid. Ook de druk is anders. je moet staal harder ( strakker) spannen dan kunststof... daar is een spaanse gitaar niet op gebouwd.

Wat je wel hebt bij klassieke gitaren is dat de eerste 3 snaren wel metaal zijn. Maar allemaal vervangen zou ik niet doen. ( natuurlijk kan je experimenteren. een setje is niet zo duur) have fun
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn veel Spaanse gitaren met stalen snaren, dus waarom zou dit niet kunnen.