Wat betekent wij zijn 't C.B.H. der slakkenhuizen,in het liedje de wandelclub van Jasperina de Jong ?

Wil het graag snel weten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de naam van de wandelclub?

Het beste antwoord

Het Centraal Bureau voor Huisvesting (CBH) was vroeger erg streng. Er kwam iemand van het CBH bij je thuis kijken of je wel recht had op een grotere woning.

Er wordt zoiets mee bedoeld als: wij zijn dan wel een wandelclub, maar we lopen niet stevig door. We inspecteren elk slakkenhuisje wat we onderweg tegenkomen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed, dat is het. Het kwam me eigenlijk bekend voor, maar kon er niet opkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Compleet antwoord