Welke opleiding moet je doen voor geluidstechnicus?

welke opleiding moet je gedaan hebben voor geluidstechnicus, ik bedoel zo'n ventje dat bij concerten en musicals het licht en geluid regelt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan hiervoor "Licht & Geluid / evenementen en podium techniek" doen aan het ROC. Deze opleiding duurt 3/4 jaar en is op mbo 4 niveau. Toch raad ik altijd mensen af om aan deze opleiding te beginnen, aangezien hier nauwelijks werk te vinden is. Tegenwoordig worden er alleen maar ongeschoolde jonge knaapjes aangenomen omdat die lekker goedkoop zijn. Vaak beland je dan bij kleine producties zoals kindermusicals.

Wil je echt 'grote' concerten doen, dan wil ik je nu vast uit je droom helpen. Tenzij jij genoegen neemt met de functie van Roadie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan eventueel op de theaterschool in Amsterdam.
http://www.ahk.nl/theaterschool/opleidingen-theater/techniek-en-theater/
Vergeet niet dat dit minder gericht is op licht en geluid, maar meer op het vormgeven en de kunst achter theatertechniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou nog naar de opleiding AudioEngineering kunnen kijken van t SAE. Particuliere school, erg duur, maar wel goed aangeschreven. Je wordt daar opgeleid tot studio engineer, maar live geluid leer je ook