Een (usb) microfoon voor de macbookpro, wat is verstandig?

Ik zoek een microfoon die ik kan aansluiten op mijn computer(macbook). Dit zou mijn eerste microfoon worden, moeilijk dus om zelf te gaan zoeken enz. Zelf zag ik deze http://www.rjshop.nl/Sennheiser-E-815-S-Microfoon-en-schakelaar/nl/product/19572/
Maar stel ik koop de bovenstaande microfoon is het dan klaar of moet ik nog kabels voor de usb aansluiting op de computer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je er mee doen? Zang opnemen of bijv gewoon via skype met iemand praten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te zingen..De link die ik plaatste staat dat ook, zo'n soort microfoon.

Het beste antwoord

Een zeer goede en mooie USB microfoon die je op een PC of Mac kunt aansluiten is de Samson Meteor. In de bijgaande link de store van Apple, maar de microfoon kan je goedkoper elders krijgen.

Deze microfoon is vooral fijn als je muziek wilt opnemen (bijv. gitaar), of teksten wilt inspreken of interviews houdt. De microfoon is ook goed geschikt voor Skype e.d.

Het fijne is dat je met de pootjes kunt richten.

Toegevoegd na 2 minuten:
De microfoon in je link is geen USB microfoon en eigenlijk vooral bedoeld om mee te praten. Zo'n microfoon zet je dan op een standaard. Je kunt zo'n microfoon wel op de microfooningang van een PC of Mac aansluiten, maar de geluidskaart van de meeste laptops is niet heel denderend. In de Samsung wordt het geluid intern al verwerkt en via USB doorgegeven aan je PC buiten je geluidskaart om.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mocht je een gewone zang microfoon willen, kijk dan op de site van rjshop naar "condensator" microfoons. De goede liggen ver boven de 100 euro en net als bij de dynamische microfoon die je zelf had gevonden heb je eigenlijk ook extra hardware nodig om het geluid op een PC op te nemen.

De USB microfoons zijn dan een goed alternatief en de meteor is niet zo heel duur. Althans niet in de RJShop.