Met kerst gaan we altijd met de hele familie een activiteit doen en daarna samen uit eten. Dit jaar kunnen we echter niet echt iets bedenken, wie wel?

Het gaat om een activiteit op 2e Kerstdag, Leeftijd tussen 4 en 74 jaar..budget max. 40 euro per persoon incl het diner...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke regio?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noord Brabant..
Cryofiel
14 jaar geleden
Hoeveel mensen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 kleine kinderen, 6 pubers, 10 volwassenen...

Het beste antwoord

Misschien kun je met z'n allen naar de WinterEfteling gaan.
Ik weet de toegang neemt een flinke hap uit je budget, maar je zou er dan dit jaar voor kunnen kiezen om van het resterende bedrag van 13,00 euro per persoon een zelfgemaakt buffet te bereiden. Dat moet lukken, zeker als je ook een grote pan soep maakt, met stokbrood en lekkere salades.
Natuurlijk heb je in De Efteling ook nog je "verteringen" maar zelfs dat kun je nog enigzins beheersen door thermosflessen met koffie enz. mee te nemen.
Overigens krijg je bij de Efteling ook korting vanaf een bepaald aantal mensen.
Wij hebben dit al een paar keer gedaan op eerste Kerstdag omdat mijn meeste familie in Brabant woont en het was echt een succes.
Iedereen van groot tot klein vond het erg leuk.
Het is alleen jammer als het die dag regent, daar moet je dan een alternatief voor hebben, want dan is het minder om door de Efteling te wandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Afhankelijk van de grootte van de groep, zou je met een bejaardenhuis of een ziekenhuis kunnen afspreken daar vrijwilligerswerk te gaan doen.

Ga wandelen met de mensen die dat kunnen, hang schilderijtjes op, geef bloemen, houd ze gezelschap, speel halma of mens-erger-je-niet.

Bouw met z'n allen een feestje in het bejaardenhuis/ziekenhuis. Leuk voor iedereen!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat de meeste zorgcentra zelf uitgebreide plannen hebben voor de kerstdagen. Meestal een vol programma met activiteiten, kerkbezoek ed. Ga daar liever heen op een niet-feestdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, je mag daar ook niet 'zomaar' binnen komen en dan aangeven van; hé wij komen wat leuks doen de tweede kerstdag..
Dit zul je dan ruim van te voren moeten navragen òf dit mogelijk is.
Ik heb zelf in een verzorgingshuis gewerkt en daar werd altijd wel iets gedaan voor de bewoners.
En ze willen dat heus niet missen hoor, al is het maar een stukje banketstaaf bij de thee :-)
Ik weet niet hoe mobiel de mensen zijn, maar misschien kun je met zijn allen een bowling afhuren en dan met de hele familie gaan bowlen (dat hebben wij iig gedaan).

Nog wat andere ideeën:
- een stedentripje in de omgeving
- high tea
- een excursie bij een bedrijf waar je normaal niet snel komt. (boerderij, kaarsenmakerij)
- een tripje met een fluisterboot in de Biesbosch en bij het arrangement zit ook eten. Je moet t even intikken op Google.
- een museum waar iets te zien is, maar vooral ook iets te doen is (voor de kinderen), bijv. 't legermuseum in Delft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje afhankelijk van het weer, maar een buitenactiviteit is misschien wel leuk aangezien veel mensen met kerst veel binnen zitten. Wij hebben vorig jaar een winterbarbeque gehouden voor de hele familie. We hadden buiten vuurkorven staan, er werd o.a. gluhwein gedronken. De kinderen roosterden marshmallows aan een stok boven de vuurkorf en we hadden voor de kinderen ook broodstokken gemaakt die ze zelf konden bakken boven het vuur. Verder zorgde iedereen voor een bijdrage aan de BBQ met zelfgemaakte sallades etc. maar je kunt het natuurlijk ook helemaal laten verzorgen. Het was echt supergezellig met kerstverlichting buiten en 'n muziekje een andere manier van kerst vieren, maar wel een heel fijn sfeertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat origineel zeg. +
Vorig jaar hebben we met de hele familie "Ik hou van Holland" gespeeld. Toen speelden we nog het bordspel, dit jaar gaan we het zelfde doen, maar dan met eigen vragen. Wij hebben er vorig jaar echt enorm veel lol mee gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klootschieten (dat is een oud Hollands spel)
Kun je lekker buiten doen (als het niet regent) en daarna lekker eten.
De spelregels en het traject wat je wilt afleggen moet je even googelen, je kunt ook een bolderkar met hapjes en drankjes alvast meenemen.
Maar in heel Nederland kan het wel volgens mij.