Zijn er regeling/beperkingen omtrent vuurwerk gebruiken tijdens nieuwjaar? (in Belgïe)

Ik woon in Gent en zou graag voor nieuwjaar een klein beetje vuurwerk gebruiken voor de sfeer. Ben helemaal niet van plan om veel vuurwerk te gebruiken ga eens in de plaatselijke krantenwinkel informeren voor iets rond en om de 10 euro.tijdens nieuwjaar Mag dit of bestaat er hier een verbod op/regeling? Ik heb gehoord dat je voor grote vuurwerk evenementen wel degelijk een vergunning nodig hebt maar ik veronderstel dat dit niet geld voor privé en kleinschalig 'afsteken'. Ik vraag het maar even voor de zekerheid ;). Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

de regels zijn heel eenvoudig je moet het (gevaarlijk) vuurwerk van kinderen weghouden je mag het op niemand en niemands eigendom richten en je mag het van 10 uur s'morgens tot de volgende dag 10 uur s'morgens aansteken. en als u u vuurwerk in een normale winkel gekocht heeft mag u het wel afsteken maar anders staat dat op de verpakking