wat is een goede beginnende dj set?

alles dus mengpaneel koptelefoon speakers enz. enz.

Toegevoegd na 3 dagen:
budget rond de 300 eurotjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarmee wil je draaien? Vinyl, MP3 of CD?

Antwoorden (3)

ik gebruik dit
hercules dj control mp3 e2
compaq computer
pioneer dc-z72 versterker
met sanyo speakers
met virtual dj als software

hier kun je als beginnen dj aardig mee op weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er heel erg vanaf wat je budget is, je kunt namelijk "Vitueel" gaan DJ'en, dus alles doen met je computer, en eventueel bijbehorende hardware (denk aan controllers om software aan te sturen) je kunt ook kiezen om 2 CD spelers aan te schaffen, dan ben je wel een stukje duurder uit, maar leer je het stukken beter en leer je begrijpen wat je doet, ik vind dat voor mijzelf de beste keuze. Overigens kun je ook kiezen om het "oldschool" te doen; dus met 2 platenspelers, maar momenteel worden is het lastig/niet te doen om alle moderne platen op vinyl te kopen!

Wat is je budget? Dan kan ik als reacties op dit antwoord je een goed bijpassend advies geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rond de 300 euro
Een mengpaneel/draaitafel van Hercules, DJ console, DJ console MK2 (met ingebouwde geluidskaart), DJ console MK4.
Koptelefoon: hier ben je zelf redelijk vrij in, maar als je met 2 kanalen werkt (Dus dat je op je koptelefoon iets anders hoort dan uit je speakers, zodat je alvast het volgende nummer kan uitzoeken), zorg er voor dat hij een beetje geluiddicht is. Ik heb een Sony MDR-ZX100, je hoort de muziek er wel tussendoor, maar niet heel erg.
Speakers: Als je wilt gaan optreden, zorg voor een beetje fatsoenlijke speaker. Tegenwoordig is alles klein en simpel, maar koop een versterker met speakers, dit is uit de 1995 tijd. Deze zijn (2ehands) een stuk goedkoper, en hebben een beter klankkast.
Zorg voor een stel goeie kabels, en dat je weet hoe alles werkt.
Koop niet gelijk het beste duurste, stel dat je het niet leuk vind, heb je er wel veel geld aan besteed.
PC hoeft niet zo heel top te zijn, wel een beetje snel (2.5 Ghz, 2GB ram), rond de €150 als je een beetje goed zoekt.
De hele set (zonder PC) zal rond de €170,- zitten, 2ehands rond de €100 (verschil zit em vooral in de draaitafel)
Suc6