Wie weet goede misdaad boeken?

Ik kijk graag naar FBI Files, Forensic Detectives en The New Detectives op Discovery Channel.

Laatste tijd worden deze programma's niet meer echt uitgezonden maar op youtube is nog wel het een en ander te vinden.

Wie weet er goede titels, auteurs die boeken schrijven die lijken op bovengenoemde series.

Ik ben nu een boek aan het lezen van Jonathan Kellerman, maar dat is nogal psychologisch. Ik ben eigenlijk op zoek naar boeken waarbij je het FBI Files gevoel krijgt.

Bedankt,

ps: ik ben geen boekenwurm, lees eigenlijk nauwelijks boeken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Er zijn boeken van CSI, is dat iets?
Of van Patricia Cornwell?
Karin Slaughter leest ook lekker weg..
Martina Cole heb ik zo'n beetje alles van en John Patterson is mijn favoriet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een wat oudere: Agatha Christy, oa Miss Marple en Hercule Poirot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een boek van Tess Gerritsen...veel leesplezier!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FBI is ook een boek van geschreven.
"Inside The FBI'
Is ook in het Nederlands.
Ik wilde deze vraag ook al een keer stellen maar je was me voor;)
Voor de rest, succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder is gek op de schrijver Ludlum. Die heeft een hele reeks (vooral spionage-)thrillers geschreven. Als je er één goed vindt, ben je voorlopig zoet!

Ik vraag haar even over ze nog meer tips heeft. Die zal ik hier dan wel neerzetten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil je graag Stieg Larsson aanbevelen,die de Millenium trilogie geschreven heeft.Is helaas veel te jong gestorven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijkt u ook films over de FBI? Dan krijgt u misschien ook dat gevoel. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind qua detective's die van Henning Mankel wel goed, maar die zijn ook redelijk 'psychologisch'.
Wat dacht je van de boeken van CSI?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Die series heb ik niet gezien omdat ik bijna nooit tv kijk, maar ik lees graag de boeken van Maigret van George Simenon.. Heel prettige detectives.
14 jaar geleden
Ik vind baantjer boeken altijd wel lekker weglezen.