Waarom zitten cd's van moderne muziek in kartonnen hoesjes?

Mijn cd's zijn meest klassiek en zo, en zitten in kunststof hoesjes. Maar ik heb ook een paar cd's met moderne muziek, Caro Emerald bijvoorbeeld, en die cd's zitten in een kartonnen hoesje. Waarom is dat? Is dat kenmerkend voor moderne muziek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zal niet zo zeer aan de muziek liggen, maar wel aan de productiekosten. Zo'n kartonnen hoesje is vele malen goedkoper dan een van plastic. Minder productiekosten houdt voor de platenmaatschappij niks minder in dan 'meer geld voor mij' en dat vinden ze daar wel leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovendien is het millieu bewuster,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, ook dat! :) Ik lees nu mijn antwoord terug en zie dat ik dat niet had gezegd, terwijl ik er wel aan had gedacht. Bedankt voor je aanvulling Marc! :)