Wie kent dit liedje, wie zingt het?"Vrouwen, vrouwen, vrouwen, voorwaarts in de strijd............

Mijn moeder zingt tijdens de poets, en al jaren hoor ik dezelfde deuntjes, nu zoek ik een liedje dat waarschijnlijk zijn oorsprong heeft in de dolle mina dagen, met de volgende tekst; "vrouwen, vrouwen, vrouwen, voorwaarts in de strijd, Wég met de bokken, vooruit met de geit, we moeten het juk van die kerels eens kwijt, de broek aangetrokken nu komt onze tijd".

Toegevoegd na 2 uur:
Weet je toevallig ook hoe het liedje heet, Anneliez?? btw, bedankt voor de rest en sterkte met p.c!

Toegevoegd na 2 uur:
Weet je toevallig ook hoe het liedje heet, Anneliez?? btw, bedankt voor de rest en sterkte met p.c!

12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Dat is een liedje uit de musical: "De engel van Amsterdam": gezongen door Jasperien de Jong.
Musical is geschreven naar aanleiding van het zoveel100jarig bestaan van Amsterdam, gebaseerd op een stuk van Joost van den Vondel

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is vast wel een you tube filmpje van, maar mn pc is zo traag, dat je zelf verder mag zoeken. Maar ik denk dat je hiermee wel verder komt
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het liedje heet "vrouwen",
zie voor de complete tekst de link
http://www.boudewijndegroot.nl/bdgtea.htm#vrouwen
Het liedje komt uit de musical "de engel van amsterdam"en wordt gezongen door jasperina de jong. Titel is gewoon "vrouwen".
De cd "de engel van amsterdam" is te koop bij de theaterboekwinkel.