Weet iemand de surinaamse tekst van Happy Birthday to you?

De tekst dus die ze op sur. verjaardagen zingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.2K

Het beste antwoord

Guy: De tekst van 'Happy birthday' in het Neger-Engels (Sranan-tongo), ofwel Surinaams:'

1. A di mie jere joe ferajie (3x)
Na mie kon fersterie joe
2. A no'i fie koekoe nanga joe sopie (3x)
Na mie kon fersterie joe
Hiep piep (3x)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het vertaalt zeg je iets heel anders, het is een verjaardagsliedje maar geen happy birthday.

Andere antwoorden (2)

Happy Birthday wordt eigenlijk niet in suriname gezongen. wel zingen ze daar een ander verjaardagsnummer a di mi jere joe verjari. de tekst inclusief nederlandse vertaling staat in de bijlage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen vertaling in het Surinaams Creools voor "Happy Birthday". De andere antwoorders hebben gelijk.