Waar is de wekelijkse weekendmarkt in België waar je leuke rommel kunt kopen? Brocante ed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Antwerpen.

Het ontstaan van de Vogeltjesmarkt
De Vogelenmarkt is ontstaan in de 16e eeuw op de Meir en is van oorsprong een markt waar men pluimvee, kleinvee en wildbraad kochten. In 1912 is de markt verplaatst naar de Oude Vaartplaats, waar de markt verder uitgebreid werd met de handel in kleding, schoenen, voedsel en antiek. In de loop van de jaren is de markt ook wat betreft omvang gegroeid en is de markt uitgebreid tot omliggende pleinen en straten.

http://www.allesoverantwerpen.nl/zien-en-doen/evenementen/vogeltjesmarkt.htm

http://www.koopzondagantwerpen.nl/vogeltjesmarkt.htm

De Vogeltjesmarkt wordt op iedere zondag, inclusief alle feestdagen, 's morgens gehouden van 8 tot 13 uur. De kraampjes staan op de Oude Vaartplaats, het Theaterplein, het Arsenaalplein, de Graanmarkt, het Blauwtorenplein en de Tabakvest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Tongeren,net over de grens bij Maastricht, is er op zondag een hele grote brocante en antiekmarkt. Hier heb ik hele leuke dingen op de kop getikt! In de link staat alle informatie.
Veel plezier!