Voorjaar en zomer zijn de ideale seizoenen voor het organiseren van een leuke cocktailparty. Als je een tuin hebt, kun je er zelfs een tropische tuinparty van maken, compleet met kleurige parasols, bloemenslingers en eventueel strandzand. Houd je het liever bij een “gewone” cocktailparty, maar heb je zoiets nog nooit georganiseerd? Dan hier een paar handige tips voor je.

Allereerst zijn er verschillende soorten cocktailparty’s, van heel informeel tot heel formeel. Het verschil tussen de soorten zit hem vooral in de al dan niet aanwezige catering, de variatie in het bar-aanbod en de hoeveelheid voedsel die op het feest aanwezig is. Bedenk dus van tevoren even wat je precies voor feestje wilt.

Dan begint het organiseren: geen feest zonder gasten, maak dus mooie uitnodigingen en verstuur ze via post of mail met een verzoek om te reageren. Zo weet je hoeveel gasten er komen en kun je er de hapjes en drankjes op aanpassen. Dan ga je boodschappen doen. De vuistregel is: hoe meer gasten, hoe minder verschillende soorten drank. Zorg in elk geval voor vijf soorten sterke drank, wijn en bier. Ook frisdrank moet natuurlijk aanwezig zijn, voor de gasten die geen alcohol drinken.

Zoek een paar lekkere cocktailrecepten en iemand die voor barman wil spelen, want alle gasten zelf hun drankjes laten mixen is geen goed plan. Tot slot is het natuurlijk handig om je huis en/of tuin een beetje leuk aan te kleden voor het feest.

Succes!!

Toegevoegd na 10 minuten:
Hier heb je nog een paar lekkere cocktailrecepten:

http://www.cocktailrecepten.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!! Dit zijn hele goede tips!! +

Andere antwoorden (2)

Diverse soorten dranken, sappen en frisdrank.
Borrelhapjes
Mooie glazen, rietjes, vers fruit om de glazen mee te versieren.
Een cocktailshaker, ijsblokjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Versier de randen van de cocktailglazen met een laagje suiker, klein beetje nat maken op een spons ofzo en daarna zachtjes in de suiker dopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad citroensap is beter:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*dompelen ;-)
Bedankt allemaal!