Er van uitgaande dat het een piano is van goede kwaliteit, is dit geen enkel probleem. Hooguit is de pianostemmer wat langer bezig om hem weer fatsoenlijk gestemd te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is wel zo dat als een piano langere tijd niet gestemd is de pianostemmer 3 à 4 keer terug zal moeten komen in een relatief korte tijd om de piano helemaal goed te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijkste is dat het hout van de piano niet is uitgedroogd.
Dan kan het namelijk knappen als je extra spanning op de snaren zet.
Maar in principe is een oude piano prima te stemmen.
Als ik na ga wat voor oude meuk ze op het conservatorium hadden staan en hoe zuiver die waren voorzie ik geen problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de piano in normaal huiselijke omstandigheden heeft gestaan moet dit lukken. Overigens speelt ook de leeftijd van de piano een rol. Zo ook de staat waarin de piano verkeerde toen hij 10 jaar geleden voor het laatst gestemd was.