Waar kun je een eigen gemaakte muziek te koop aanbieden. (zie rest vraag)

Voor boeken heb je ook zo'n site: Je zet je boek te koop. Wanneer je er een koper voor hebt drukt de firma een exemplaar af en jij betaalt het afdrukken voor een exemplaar. meerdere exemplaren in de verkoop mag ook. heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is iets wat een beetje vergelijkbaar is voor muzikanten, forallweknow!
Ik kan gewoon even niet op de naam komen.. maar het is er, kwam het onlangs nog tegen. Een band presenteert een demo, je kunt dan intekenen voor een CD, en bij voldoende 'aandelen' gaan ze de studio in om de CD op te nemen. Niet geheel antwoordwaardig, vandaar in de reacties..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoor het wel wanneer je er wel op komt, kont vast helemaal goed :D

Antwoorden (4)

Volgens mij kan het alleen via een platenmaatschappij.
13 jaar geleden
Op iTunes na een investering van $10.000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
details, please...
Sellaband!!!

Neem daar 's een kijkje of dat een goeie route is.
Sellaband, opgericht in 2006, is een plek waar muziekartiesten hun platen kunnen financieren door aandelen aan fans te verkopen.

Je vindt ook veel info over dit onderwerp op Eerste Hulp bij Plaatopnamen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is Sellaband niet failliet? Dacht ik ergens gehoord te hebben hoor, dus ik weet niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat bericht las ik ook, maar is inmiddels alweer 2 jaar oud. En er werd gesproken over een doorstart... Ieder geval ziet de website er nog steeds actief uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, daarom vond ik het ook zo gek dat ik dat had gehoord. Nou, ik ben benieuwd, vond het wel een leuk initiatief :)
Om het echt in heel NL voor elkaar te krijgen kan je het beste je demo naar zoveel mogelijk radiostations en muziekmaatschappijen sturen. Als je muziek goed is en je uitstraling en alles 'klopt' zal je misschien iets van hen horen.

Als je niks hoort, probeer je het over een half jaar nog een keer. Daarnaast is het belangrijk om te netwerken met belangrijke mensen binnen de industrie. Dit kan je doen op bijvoorbeeld Eurosonic/Noorderslag, de Muzikantendag etc.

Ik heb al een aantal vragen van je beantwoord, over muziek. Koop het boek 'De Muzikantengids' van J. van der Plas. Daar staat alles in wat je als muzikant moet weten, van muziek maken tot muziekmaatschappijen, managers, auteursrechten, demo's, optredens, echt alles wat je je maar kan bedenken bij het artiestenschap.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een plaat in eigen beheer op hebt genomen kan je proberen in locale winkels te vragen of ze het daar willen verkopen voor jou. Kijk of je nog mensen kent die iets voor je kunnen betekenen. Vraag of je naar het locale radiostation mag komen om het te laten horen, bel de plaatselijke krant om een artikel over jou en je muziek te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de tip van het boekje!