Hoe kan je op een leuke manier de start van een vereniging lanceren (in aanwezigheid van pers en belangrijke personen)?

Het is een vereniging voor en door jongeren in ons geval. We hebben wel een website maar om die nou met zo'n klassieke rode knop te lanceren lijkt ons niet zo leuk. Het zal in een zal gebeuren dus vuurwerk ofzo is ook geen optie, hopelijk hebben jullie andere leuke ideeën waarmee we een flitsende start kunnen maken als 'jongerenvereniging'! Alvast bedankt!

[sorry, weet niet of dit een goede categorie is]

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

jammer dat je niet aangeeft waar de jongeren vereniging zich precies op richt (afgezien van jongeren uiteraard)
waarom kan een jongeren vereniging een verschil uitmaken, wat is het belang voor de jongeren en de maatschappij, en jullie rol in het geheel.
laat zien waar jongeren tegenaan lopen, waar kunnen ze bij geholpen worden en hoe.

door deze dingen te verwerken in een promo filmpje, gezien en/of gemaakt door/vanuit de visie van de jongeren (hun beleving van-, en struikelblokken in de maatschappij) kan benadrukken waarom een dergelijke vereniging een goed initiatief is.

als je dan ook nog inspeelt op de vooroordelen over jongeren en laat zien dat de jongeren wel degelijk wat in hun mars hebben denk ik dat je de spijker aardig op zijn kop slaat als je iemand kan laten inzien dat de invloed van een vereniging hierop in kan spelen doordat jongeren zich kunnen ontplooien.

gooi het eens in de groep, vraag waar de jongeren tegenaanlopen en wat er voor nodig zal zijn om veranderingen aan te brengen. creativiteit hebben ze zeker, dus mocht een filmpje je leuk lijken weet ik zeker dat er genoeg ideeën aangedragen worden!

veel succes met je goede initiatief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord en ideeën. De vereniging is eigenlijk een Jongerenraad die opkomt voor de belangen van de jeugd in onze gemeente. Misschien dat je na deze reactie nog een aanvulling hebt op je antwoord, dat zie ik dan vanzelf wel ;-) In ieder geval een plusje van mij!

Andere antwoorden (2)

Allemaal helium ballonnen met een koordje en een lusje aan een touw rijgen en bij het startschot het touw doorknippen zodat alle ballonnen de lucht in gaan. Op de ballonnen kun je ook nog reclame zetten en evt. kun je er een wedstrijd van maken met kaartjes eraan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herauten en trompetgeschal zal wel een beetje te ouwbollig zijn, hoewel trompet en trommelgeroffel wel leuk is. In plaats van die heraut zorg je voor een tekst in SMS-taal op de muur (met een beamer ofzo) Ow die heraut kan ook een rapper zijn natuurlijk.
Misschien kunnen er ook nog een paar skeelers (of wat wordt er gedaan tegenwoordig) bijkomen
Verder is het aan je eigen fantasie