eurovisie 2011

Ik heb een paar vragen over het eurovisie 2011.

1.Waarom mogen Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk en de Verenigde staten zomaar door naar de finale. Dat is toch vet oneerlijk? Vorig jaar was dat ook al het geval.

2. Wordt ’‘Je vecht nooit alleen’‘ wel of niet naar het engels vertaald?

3. Waarom mag Lena (de winnares van vorig jaar) zich weer gaan deel nemen aan het eurovisie?

Dit waren mijn vragen. Ik hoop dat ze snel beantwoord zullen worden.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ten eerste lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat de Verenigde Staten zomaar in de finale van het EUROvisie-songfestival staan, maar dat ter zijde.

Italie mag niet altijd door naar de finale, ze halen hem wel vaak, maar ze mogen niet standaard door.
Alleen Duitsland, Groot-Brittannie, Frankrijk en Spanje worden automatisch toegelaten tot de finale. De reden hiervoor: Het zijn de grootste financiele ondersteuners van het Eurovisie-songfestival.
(hoewel songfestival?? Politieke vriendjesbeurs lijkt me een beter omschrijving).

2) Waarschijnlijk wordt het nummer van de 3 J's (Jan, Jick & Jimon toch? :P) wel naar het engels vertaald, maar dat zal wel afhangen van of ze al dan niet de finale halen.

3) Als de duitsers denken dat Lena het nog een keer heel erg goed doet, dan mogen ze Lena weer deel laten nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Verenigde Staten liggen niet in Europa, de regels zijn sinds 2004 veranderd en de eerste tien landen van de finale van het jaar ervoor zijn automatisch geplaatst. De rest moet wel eerst in de halve finales. 2 Nee het is een Nederlands lied 3. Die beslissing is nog niet genomen dus dat weten we nog niet zeker