Wordt de reclame op de Nederlandse televisie minder ergerlijk, meer ergerlijk of blijft het hetzelfde?

De reclame op de Nederlandse televisie wordt steeds creatiever bedacht. Het blijft irritant dat er op de commerciële zenders om het kwartier reclame is, maar sommige reclames zijn zo erg nog niet om te kijken. Wat vind jij van de reclames, en welke reclame vind jij nou echt leuk?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

als er een reclameblok komt,ga ik altijd teleteksten,bekijk de programmering op EPG zap heen en weer en als dat blok dan nog niet is afgelopen zou ik het liefst de afstandsbediening door het scherm heen willen gooien :((
( walkin' fridge is overigens wel leuk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik een hekel heb aan bier omdat er zo ontzettend veel ellende uit voort vloeit, heb ik juist een grote hekel aan die reclame.

Andere antwoorden (13)

Ongeacht van de reclame, ik vind het altijd hinderlijk.

Gewoon omdat het reclame is en dus niet lekker door kan kijken.

Ik zap dan meestal ook snel weg, om later weer verder te kijken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal even erg. Ik zap altijd weg. Echt altijd.
AWM
14 jaar geleden
Ik vind het steeds irritanter worden. De reclame blokken worden volgens mij steeds langer, en de reclames schreeuweriger. Vooral bij de commerciële omroepen.

De Heineken reclames zijn af en toe wel leuk, maar ook die ben ik liever kwijt dan rijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg ergelijk vind ik in principe ALLE reclames voor drugs zoals alcoholische dranken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de reclame opzich is wel goed bedacht. Walk-in fridge.. Het is misschien niet goed dat er reclame voor wordt gemaakt, dat ben ik met je eens.
Ik heb me er al jaren niet meer aan gestoord. Maar ik kijk dan al jaren niet meer naar de commerciële zenders, en heb mijn TV intake voornamelijk (85% of zo) via de BBC, dat helemaal reclamevrij is. Als ik überhaubt al TV kijk, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergelijker. Zo worden films vaker onderbroken, en staan er uiterst irritante vooraankondigingen (reclame) aan de bovenkant of zijkant dwars door de film.
En als een reclamefilmpje niet om te lachen, gieren en brullen is: dan kan ie gemist worden als een boer met kiespijn. 'T probleem is: als je zo'n filmpje 2x gezien hebt, dan geloof je dat ook wel... Let's move on, denk ik dan.

Enfin, je zult mij zelden of nooit vrijwillig een reclameblok zien bekijken (tenzij 't om Japanse reclameblokken gaat waar de kans groot is dat Aya er in op treedt... :P)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt ergerlijker...

De laatste trent is de ander boos maken, treiteren... Alleen om te blijven hangen...

En dat pikken we allemaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reclames storen me steeds meer. Gelukkig ben ik vrij goed op multi-task gebied dus ga ik tijdens zo'n blok even mijn kamer stofzuigen (nou woon ik maar op een studentenkamer dus niet zo groot). Of ik stop er een wasje in, ik kan zelfs nog ff een flesje wijn oid kopen bij de supermarkt. Ik kijk reclames dus nooit maar hoef niet persé weg te zappen, ik ga altijd iets doen.

Toegevoegd op 10-06-2009 21:34:44
Al is 6x per dag stofzuigen ook wel weer te veel van het goeie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen vindt het ergerlijk? Ben ik de enige die het ook wel eens handig vindt als break om even kopje thee te zetten, te plassen of even GV te beantwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie plast er 5x per film?
Soms verlang ik er gewoon naar...
Sta ik op springen...
Moet ik naar de wc...

Ha, eindelijk! Reclame
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar toch geen 5x per film?
En die hinderlijke vooraankondigingen dan, dwars door films en series? (Reclame voor 't eigen net.)
De reclame is zo ergerlijk geworden dat ik niet meer naar films (op de commerciele zenders) kijk die ik in principe wel had willen zien. Ik wacht wel tot diezelfde films door een niet commerciele uitgezonden worden. Van mij zou een reclameblok halverwege een film nog wel mogen Kan je even plassen en iets inschenken. Maar op die commerciele zenders zijn de reclames bij elkaar opgeteld minstens zo lang als de hele film. Dus voor mij hoeft het niet meer.
14 jaar geleden
Het blijft volgens mij hetzelfde, alleen het moet steeds meer! 1 reclameblok duurt gewoon minstens 5 minuten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euh... Als 't steeds meer is, blijft 't toch niet 't zelfde?
ik erger me dood, vooral aan reclames die hysterisch vaak terugkomen. carglass bijvoorbeeld. Om helemaal gek van te worden. in ieder geval gaat het geluid uit bij de reclame!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik erger me er dood aan want halfverwege de reclame weet ik vaak niet meer wat ik aan het kijken benXD
of dat ligt gewoon aan mij kan ook..:P