Wie zijn de ouders van Kwik, Kwek en Kwak?

Het zijn de neefjes van Donald Duck, dus de broer of zus van Donald zou de vader of moeder van Kwik, Kwek en Kwak moeten zijn. Maar wie is toch die mysterieuze ouder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Op wikipedia staat ongeveer hetzelfde:

Vader: ?

Moeder: Dumbella Duck

Broers: Elkaar & Kwok, het mysterieuze 4e neefje

Zussen: -

Toegevoegd op 10-06-2009 11:08:39
zie ook:

http://www.disneywereld.nl/Stambomen/disneyduckstamboom.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De moeder van Kwik, Kwek en Kwak is Dumbella Duck, de zus van Donald Duck.

Toegevoegd op 10-06-2009 11:03:04
Uit Duckipedia:

Dumbella
De afkomst en achtergrond van de neefjes zijn altijd vrij vaag gebleven. In het filmpje Donalds Nephews van 14 april 1938 blijkt Donald plotseling een zuster te hebben. Dumbella is haar naam, maar niemand krijgt haar ooit te zien. Donald ontvangt een briefkaart die ze hem geschreven heeft om te vertellen dat ze haar drieling naar hem toestuurt.

http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/70
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 je bron is zo overtuigend... wie ben ik om dat nu niet te geloven...
Pa en ma kwikkwekkwak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Della "Dumbella" Duck, vermoedelijk geboren 13 maart 1920. Haar vader heet Woerd Duck, moeder Hortensia Duck. Donald Duck is haar tweelingbroer.
Ze is woonachtig buiten Duckstad.

Toegevoegd op 10-06-2009 11:16:07
Als geboortedatum wordt 9 juni 1934 aangehouden, zijnde de eerste verschijning van Donald Duc, te weten in de film "The wise little hen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Engelse uitgebreidere uitleg:

Supposedly this sister Dumbella is the boys' mother, even if it never really says so this time either.

In the fifties Carl Barks made a Duck Family Tree for his own reference, and there he calls HD&L's mother "Thelma Duck" and she is a sister to Donald. This Thelma has never been used in a story though, and in Don Rosa's revised version of the family tree her name is Della instead and she is Donald's twin sister. The poor father of the boys has never had a name anywhere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de zus van donald duck.. donald zingt ook een keer in de donald duck..
Niemand laat zijn eigen kind alleen, alleen mijn zus was zo gemeen..

hahaha sinds ik dat gelezen heb moet ik er steeds aan denken als ik donald duck zie. ik vond dat zo grappig..