In de ban van de ring komen elfen voor. Bijv. de elf Legolas gespeeld door Orlando Bloom, verder een dorp en een leger van Elfen. Het enige verhaal van elfen met vleugels is The Dark Crystal, daarin hebben jongetjes geen vleugels hebben maar meisjes wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat Dark Crystal het enige verhaal is met elfen met vleugels? Die zijn er talloze...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hade er tussen moeten zetten n.m.m. (naar mijn mening).
Noem er eens een paar ??
ja die bestaan, ik heb ze wel eens in boeken zien staan.
Je ziet ze inderdaad niet veel. Ze worden gewoon elfjes genoemd. (ik zag op google ook twaalfjes voorbij komen :) )

op onderstaande link wat manga-achtige voorbeelden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herinner mij de tekenfilm 'Ferngully' waarin mannelijke feeën met vleugels voorkomen.

Toegevoegd na 1 uur:
Oeps, volgens mij moest het 'elfjes' zijn... Geen 'feeën'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peter Pan is er toch ook wel een. Een maatje groter dan Tinkerbel, maar toch gedraagt hij zich als een elf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de film Tinkerbell kijkt, zie je heel veel mannelijke elfen. En de kerstman heeft er ook een heleboel. Daar zijn de meeste elfen zelfs mannelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van de kerstman hebben geen vleugels...
A Midsummer Night's Dream van Shakespeare is dacht ik toch wel en erg bekend blijspel, met koning Oberon en zijn echtgenote Titiana als koning en koningin der feeën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zie de bijbel, want engelen zijn mannelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar die zijn zo klein,dat ze door het menselijk oog niet gezien kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelen zijn toch niet hetzelfde als elfen of feeën?
Trouwens, de meeste engelen hebben eigenlijk helemaal geen vleugels, dit hebben kunstenaars er bij bedacht om het verschil tussen mens en engel te laten zien.
http://www.cracked.com/article_18757_5-things-you-wont-believe-arent-in-bible.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelen zijn geen feeën/elfen. Duidelijk verschil in de vleugels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En echt niet alleen in de vleugels...