waar kan ik mijn eigen magazine publiceren?

ik zou graag wat bijverdienen door een magazine uit te geven. weten jullie waar ik dat kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
ronron1212
10 jaar geleden
Nergens dat zul je dan zelf moeten doen.
Amadea
10 jaar geleden
Dat kost je in het begin vele malen meer dan je eraan zou kunnen verdienen. Er zijn al zoveel tijdschriften op de markt, hoe denk jij mensen te vinden die jouw product willen kopen, lotte?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ijdele hoop
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt leuk, maar of je er iets mee gaat verdienen is nog maar de vraag. Begin gewoon met een 'fanzine' dat je maakt voor je eigen groepje en kijk dan of het aanslaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amandea, ik heb daar eigenlijk geen idee voor. weet jij iets?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Lotte: dat is juist het hele idee: voordat je een tijdschrift begint, moet je HEEL goed weten wie jouw product wil kopen.

Antwoorden (1)

Allereerst moet je geregistreerd staan bij de Kamer van Koophandel en de Belastingdienst. Eenmaal geregistreerd kan je aan de slag.
Maak voor je zelf en bedrijven een ondernemingsplan (zie. http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/een-ondernemingsplan-maken/)

Vervolgens moet je een concept voor je magazine verzinnen, je doelgroep en natuurlijk het layout, want zonder een plan kom je nergens. Pak een blaadje of typ alles wat je kan bedenken. Brainstormen dus.

Je hebt designers (ontwerpers) nodig om je te helpen met je magazine, er komt veel bij kijken als je een fatsoenlijk magazine wil verkopen. Er is ook een mogelijkheid om zelf te leren ontwerpen. Dit kun je met verschillende programma's doen. Via Google kom je al bij veel Adobe producten. (zie. http://www.adobe.com/nl/) Adobe producten moet je wel kopen.

Daarna moet je kijken hoe je het product financiert. Je hebt kosten voor advertenties plaatsen, marketing strategieën en social media advertising, bijv. Facebook, Twitter, Tumblr, YouTube, Flickr.

Als je deze stappen gedaan heb raad ik je aan om veel informatie te zoeken voor je concept. Communicatie, lezen en leren heeft een belangrijk rol om succesvol ondernemer te worden.

Succes met je magazine!