Bestaan fotoromans nog anno 2012?

In de jaren '80 waren er fotoromans, een romantisch soort stripverhaal, maar dan met foto's i.p.v. tekeningen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eind jaren 60 heb ik ze verslonden. Volgens mij heetten ze toen beeldroman. Nostalgie.

Het beste antwoord

Ze zijn zelfs nog veel ouder, want eigenlijk stammen de fotoromannetjes uit de jaren zestig. Ze waren de voorlopers van de stripverhalen en later de tv-soaps.

Bakvissen die de Joepie lezen worden er nog wekelijks mee geconfronteerd. Een jeugdtijdschrift uitgegeven door Magnet Magazines, een dochter van De Persgroep. De doelgroep is twaalf- tot zeventienjarigen, voornamelijk meisjes.

Maar aparte fotoromannetjes worden niet meer uitgegeven.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fotoromans kom ik nooit meer tegen bij de kiosken. wat al een aantal jaren hip is zijn fotostrips.

Ype Driessen, van www.fotostrips.nl houdt zelf een soort daily bij op internet, geeft boekjes uit en maakt in opdracht strips voor verschillende balden.