weblogs zijn geen gevaar voor de traditionele media, blijkt uit Amerikaans onderzoek. De online dagboeken op internet zorgen wel voor nieuws maar bedreigen de kranten, radio en tv niet.
Wel blijkt de weblog een sterk instrument bij het bedrijven van politiek. De onderzoekers volgden 40 weblogs en verschillende forums tijdens de Amerikaanse verkiezingscampagnes en vergeleken die met traditionele media. Daaruit bleek dat 'blogs' kranten en televisie niet vervangen, maar juist fungeren als aanvulling

---------------------------------------------------------

Verdwijnen kranten wel?
Docent aan de Utrechtse Hogeschool van Journalistiek Piet Bakker tijdens blogconferentie BLOG08:

“Toen de bioscoop werd geïntroduceerd, zei iedereen dat het theater verleden tijd was”.

Nog nooit moest een medium het veld ruimen voor een nieuw medium. Deze thesis komt oorspronkelijk van klassiek mediawetenschapper Marshall McLuhan, hij zei:

“A new medium is never an addition to an old one, nor does it leave the old one in peace. It never ceases to oppress the older media until it finds new shapes and positions for them.”

"Er gaat niets boven een bakkie koffie met je ritselende krant in het weekend of smorgends "!!!!

Link 1= internet vs krant/tijdschrift

link 2= de ondergang van de krant????

link 3 = interesant artikel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk het niet,er staan in een krant of magazine zoveel interessante ditjes en datjes verzameld,dat het gezelliger en ook vaak makkelijker lezen is,dan dat je achter je PC zit te bladeren.Het is natuurlijk wel goedkoper,maar het sfeertje van krantje lezen is toch leuker.Ik kijk wel vaak even het laatste nieuws even op de PC,dan weet je wel dingen heel snel,en s'avonds het krantje,met een kop koffie.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf zal het me niet verbazen als ze verdwijnen. Misschien heeft het met mijn leeftijd te maken, 23. Alles doe ik op de pc of op mijn telefoon.

Wel vind ik het heerlijk om in een bruincafé met een bak koffie de krant te lezen. Daarnaast zijn er nog veel mensen die de krant prefereren. Ik merk dat ik op internet even snel alles doorneem en dan bij bijv. Nova de diepgang zoek omdat ik die wel mis op internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat de krant zal verdwijnen. De (betaalde) kranten zie je de laatste tijd zich al concentreren op achtergrondverhalen. Het 'snelle' nieuws is via internet te zien, de echte verhalen (achtergrond, human interest) in de papieren edities. En zeg nou zelf: op zaterdag en zondag uitgebreid aan De (keuken)tafel de krant uitpluizen is toch veel+ leuker dan met een laptop op schoot zitten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de tijd waarin we nu leven is niets meer zeker. Het internet is bezig de hele maatschappij te ontwrichten. Hij sluipt als een dief in de nacht door woonwijken ,scholen ,bedrijven ,organisatie's enz. enz. En overal waar hij binnen is krijgen we hem nooit meer weg!!ELK jaar worden we afhankelijker van dat intern. Iedere storing komt steeds harder aan. Een weg terug is er niet,erger noch we zijn noch maar in een begin stadium. Nu reeds gaan duizenden winkels dicht,klanten laten zich uitgebreid voorlichten in een winkel om vervolgens bij internet voor de helft van de prijs te bestellen.En dat doen ze noch niet eens slim, Want inf. op het internet is ,makkelijker, beter,eerlijker en vollediger!!!En je kan gewoon thuis blijven, geen autokosten ,geen tijdverlies,geen zoeken en betalen van parkeerplaatsen enz. Veel geld voor krantenadvertentie's wordt weggesluisd naar internet. Veel kleine advertentie's die vroeger groter waren, verwijzen nu naar een internetsite.Hier kan men de klant beter ,sneller en 24 uur per dag informeren.met alle voordelen van thuis zijn.De maatschappij zal zich geheel opnieuw moeten instellen op deze ontwikkeling. Ook de krant zal zich eens flink achter de oren moeten krabben hoe nu verder.Zoals ze het nu doen is achterhaald. De krant moet helemaal op de schop alleen dan is er nog toekomst. Hij zal er dan heel anders uitzien met een totaal andere indeling en een totaal ander formaat dan nu. De krant van nu is een doodlopende straat ingeslagen!!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar mijn idee zal de kloof tussen papieren kranten en ~ tijdschriften en internet langzaamaan verdwijnen. Er verschijnen meer en meer apparaten waarmee je boeken kan lezen alsof je papier leest, bijvoorbeeld de BeBook (zie afbeelding). Hierop zal je in de toekomst kranten en tijdschriften kunnen downloaden en deze in de trein of bij het ontbijt lezen.

Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die papier lekker vinden lezen / voelen, maar de vraag is of dit aantal groot genoeg zal blijven zodat dit rendabel is om te fabriceren.