Hoe is het Algemeen Dagblad ontstaan?

Hoe is de AD ontstaan?

P.S. ik kan wel via wiki zoeken, maar die heeft lastige woorden.

xx Cookje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De krant werd in 1946 als zusje van de Nieuwe Rotterdamsche Courant opgericht door W. Pluygers en J. Versnel. Pluygers werd de uitgever, Jan Schraver de eerste hoofdredacteur. Het eerste nummer rolde op 29 april 1946 van de persen.

In 1964 werd de krant, die tot dan toe was uitgegeven door de Nieuwe Rotterdamsche Courant NV, overgenomen door de Nederlandse Dagbladunie bv (NDU), ontstaan uit het samengaan van de NRC met het Algemeen Handelsblad...