Vermoedelijk omdat de naam afkomstig is van het Franse "barbe à papa", dat suikerspin betekent (letterlijk vertaald 'de baard van papa').
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed hoor! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow ! Of je bent een genie of je hebt een grote duim ! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O nee geen van beide , het stond in wikipedia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Sinds ik afgelopen zomer in Parke Asterix was, weet ik dat ook. Een suikerspin!

Andere antwoorden (3)

omdat roze kleine kinderen aanspreekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt het interessanter te weten waarom barbamama
zwart is.
Roze schijnt DE kleur te zijn om kindertjes aan te spreken, dus dat is nogal logisch.
De zeven kindertjes zijn gelukkig tamelijk gevarieerd van kleur.

http://www.barbapapa.fr/nl/barbapapa-famille.html

Toegevoegd na 10 minuten:
Ja, hier staat het ook, waar de naam vandaan komt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbapapa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roze is volgens mij een de geest ontspannende kleur.

ii denk daarom dat de kleur roze een rustgevende invloed heeft op ---vooral--- jonge kinderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
o ja,trouwens: álle pastelachtige = zachte kleuren werken volgens mij rustgevend en ontspannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ja dat klopt! In de zgn.snooze ruimte's zijn alleen lichte,pastelkleuren te zien.