Kan je onder water fietsen ? Hoe moeilijk is het als het kan ?

Geheel onder water fietsen , met een snorkel of een zuurstoffles is dat mogelijk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ons lichaam is onder water vrijwel gewichtloos, waardoor er geen voldoende druk zal zijn op de wielen van de fiets en er dus geen aandrijving van de fiets is.
Je zal dus extra gewicht moeten toevoegen om druk op je wielen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+10 Ed Dijst ( ook nog voor dat antwoord op het wolkenloze lage druk centrum )

Andere antwoorden (5)

Indien je maar genoeg gewicht mee naar beneden neemt om jezelf op de bodem te drukken, moet het mogelijk zijn. In hoeverre de balans dan nog te vinden is, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar het schiet niet zo op.
escape
13 jaar geleden
Fietsen onder water
Een team van studenten ontwerpt en bouwt (opnieuw) een duikboot die je fietsend voortbeweegt. Met de nieuwe onderzeeër, WASUB II, heeft het team in juli meegedaan aan een duikbootwedstrijd in Californië. WaSub II kreeg de prijs voor het beste ontwerp én voor het de beste fabricage.

dit is een bron van TU- delft
dus ja dat kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd mooi gevonden . Bedankt +
onder het wateroppervlak fietsen is mogelijk zoals hierboven gezegd word. Alleen je fiets moet wel rechtop blijven natuurlijk dus daar moet je je balans in vinden door kilo's te verdelen :)

Toegevoegd na 54 seconden:
jij zelf moet ook voldoende kilo's op je rug of armen, benen hebben omdat je natuurlijk op de fiets wilt blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waterfiets