Hoe is de porno ontstaan>

Gewoon interesse;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha, ik zou er geen antwoord op kunnen geven, maar een goede vraag is het wel :) (Nooit over nagedacht idd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga van het weekend naar de kamasutrabeurs,misschien kunnen ze je daar er wat van uitleggen.zeer interessant.:)

Antwoorden (5)

Je zou eens naar het Sexmuseum kunnen gaan in Amsterdam, als je in de buurt bent.

De originele betekenis van het woord porno komt uit het Grieks. Het betekent letterlijk 'verkocht' en duidde op dat wat prositituees in het oude Griekenland verkochten.

Dus zo oud is het al.

Toegevoegd na 3 minuten:
(en als je meer achtergrond informatie wilt waardoor de vraag kennisdelend wordt zou je de tweede link kunnen doorlezen).

Toegevoegd na 4 uur:
Ik heb nog een leuke link gevonden over de ontstaansgeschiedenis van de erotische afbeelding (wikipedia). Dit is indirect verweven met porno omdat het van oorsprong Griekse woord pas veel later werd gekoppeld aan alles wat seks beschrijft of verbeeld. Meestal met als doel om in de stemming te komen of te masturbere en vaak met negatieve klank. Hierover gaat het artikel op Hart&Ziel van de Volkskrant.

Het verbeelden van seksuale handelingen, van de geslachtsgemeenschap of seksualiteit is van alle tijden. Bijgaand een beeld van de Venus van Willendorf. Een prehistorisch beeldje. Pas in de latere eeuwen is het afbeelden van seksuele handelingen porno gaan heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pornografie is zo oud als de mensheid zelf. Denk maar aan prostitutie, dat is er altijd al geweest.

Vanaf het moment dat men beelden kon vastleggen, ging men ook pornografische beelden/tekeningen maken. Ook dat werd al ver voor Chr. gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit behoefte.
uit onvervulde sexuele verlangens.
uit lichamelijke onbevredigende verlangens.
en ook: om opgewonden te ge-raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Porno is ontstaan uit de behoefte van de mens voor sexueel contact. Hormonen zijn de oorzaak van deze behoefte.

Ik neem aan dat je met porno de industrie bedoeld. Deze industrie is ontstaan doordat er een tekort is in de behoefte. Hier spelen bedrijven handig op in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms wordt als uitleg volgende gegeven:
In de pré-historie was het noodzakelijk de vruchtbaarheidskenmerken van de vrouw goed in de gaten te houden om tot een succesvolle voortplanting te komen. De evolutie heeft ervoor gezorgd dat daardoor vooral de mannen sterk visueel ingesteld waren op seksuele kenmerken bij vrouwen. Deze fixatie heeft zich later toen de mens meer "beschaafd" werd, vertaalt in porno.