Waarom staat de achtergrondmuziek bij het programma 'red mijn vakantie' zo hard?

Je moet echt moeite doen om de gesprekken te kunnen volgen. Waarom doen ze dit in vredesnaam?
Echt superirritant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1K
rebecca
13 jaar geleden
Dat is bij heel veel veel programma's zo, idd heel irritant.

Het beste antwoord

Ik zit het net voor het eerst te kijken en ik vind het echt geweldig! Met je ogen dicht is het net of je naar Pirates of the Caribbean kijkt, maar als je ogen open doet blijkt het echt over helemaal niets te gaan.

Hoe bij slecht nieuws in slow motion wordt ingezoomd op de verdrietige gezichten van de mensen die een verkeerde vakantie hebben geboekt... En dan die dramatische muziek erbij... Het maakt het helemaal perfect. En dan de ingestudeerde emoties en die keiharde voice-over... om je vingers bij af te likken.

Als je niet naar de tekst luistert denk je op zijn minst aan zware misdrijven met Alberto Stegeman (lulletje rozewater bij uitstek) als actieheld die de wereld redt van zware rampen zoals in Pakistan.
De beelden en de montage van dit programma doen dan ook niet onder voor de montage van de oproep op televisie om geld te geven aan Giro 555 vanwege deze ramp...

Nu een antwoord op jouw vraag:
SBS6 richt zich (met succes) op de minder nozele medemens dat het mooi vindt als makkelijk begrijpbare, oppervlakkige bagger gebracht wordt alsof het iets enorm belangrijks en iets overweldigends is. Hierdoor kunnen ze zichzelf misschien ook belangrijk voelen.. En die geniale muziek draagt daar zeker aan bij.

En de nozelen onder ons kunnen genieten van lachwekkende onzin dat zo ontzettend slecht is, dat het een redelijk niveau van humor bereikt. Al is dat niet een heel programma vol te houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een korte en krachtige beschrijving van het hele uitgangspunt bij dit programma!
Vandaag trof mij het medelijden met de mensen die dachten op Lloret da mar rust en stilte te kunnen vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het vandaag 4 minuten uitgehouden met dit programma, wát een zeikerds die denken dat er geen siliconenkit langs de tochtranden van de kozijnen van hun vakantiehuisje mag zitten en dat er geen gras in de afvoerputjes van de campingdouche mag zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, je hebt ook echt geluisterd naar de inhoud en de meningen die werden gegeven in afweging genomen om daar je eigen conclusie uit te nemen? Daar is dat programma helemaal niet voor bedoeld toch? In dat stadium ben ik (gelukkig) nog niet geweest...

Andere antwoorden (3)

Omdat je dan niet kan horen hoe erg Alberto Stegeman aan het falen is met zijn slechte argumenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vakanties zijn een Hel een enorm drama, mensen gaan er kapot van, gaan er onder door, je begrijpt niet dat er geen doden vallen :)
Om alles wat toch al sterk overdreven gebracht wordt, nóg iets aan te dikken knallen ze er nog eens een angst aan jagend muziekje onder, Drama met een hoofdletter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle programma's bij SBS hebben snoeiharde riedeltjes en deuntjes, om gek van te worden. Het is volgens mij een manier om de aandacht te trekken van een bepaald publiek dat al volstrekt is afgestompt. Net zoiets als de schreeuwerige koppen in een bepaalde krant.