IS reclame nog steeds ergernis nr 1 op televisie?

de herhaling van steeds dezelfde films vindt ik persoonlijk veel erger

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.7K

Het beste antwoord

Wat tegenwoordig ook enorm veel ergernis opwekt, is het geluid!
Bij veel programma's, is de achtergrondmuziek zo hard, dat je het gesproken woord in de uitzending bijna niet meer kunt volgen.
Je kan net zo goed naar iets anders gaan zitten kijken...

Of bovenstaande een grotere ergernis is dan reclame, weet ik natuurlijk niet, maar het is wel een opkomend ergernis-verschijnsel.

Wat reclame betreft: Ik vind 'even' een reclameblokje nog niet zo'n ramp. (het geld moet toch ergens vandaan komen). Maar die reclame blokken later op de avond, waar werkelijk geen eind meer aan komt, daar krijg ik echt slappe knieen van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens wat die achtergrondmuziek betreft.
Van die reclame heb ik niet zo'n last, ik kijk toch nauwelijks naar de commercieëlen, bij de publieke omroep worden de programma's gelukkig niet onderbroken door reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt. Ik keek nogal graag Cobra 11 op de duitse zender.... Tegenwoordig is er zo ongeveer haast niets meer te verstaan van de tekst van de acteurs omdat de achtergrondgeluiden zo hard zijn (dat moet dan weer: "realistisch" zijn).

Andere antwoorden (16)

Mwah, reclames op zich vind ik niet eens zo'n probleem. Wel heb ik vaak het idee dat, vooral, de commerciele zenders tijdens de reclame de film gewoon door laten draaien waardoor je dus hele delen van de film mist! Dat vind ik pas een ergenis!

Ow, en Knevel & v/d Brink, dat vind ik ook een ergenis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee niet echt het geeft je de tijd wat te drinken te halen of naar de wc te gaan snel een blokje met de hond
eigenlijk zijn ze best handig die reclames
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de reclames vind ik enorm vervelend worden niet alleen omdat er zo dikwijls word door onderbroken maar ook omdat ze steeds maar opnieuw en opnieuw die zelfde reclame tonen bah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat niet democratisch dat men zo maar uur na uur ongevraagd reclame binnen gooit langs de buis!
Walgelijk!
Buisvervuiling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inmiddels wekken de programma's zelf meer ergernis op. Een goede documentaire of een goede film wordt tegenwoordig zondagavond op kwart voor twaalf uitgezonden (als ze dat überhaupt al uitzenden). Maar op prime time zenden ze tokkies, seks en holland has absolutely no talent uit.
Laatst waagde ik weer eens om een programma te kijken. Één of andere mevrouw was dochter van een maffiosi, was getrouwd met één of andere plastisch chirurg. Moest zo nodig een boek schrijven over haar leven en dat van haar vader. Wat deze beste mevrouw gepresteerd had werd niet gemeld, enkel dat haar vader crimineel was en dat ze zo'n ongelooflijk interessante jeugd daardoor had.
Wat mij betreft kan je dan beter een interview hebben met een wetenschapper, cinieast, kunstenaar, schrijver, musicus. Of eens een gedegen programma maken over de kredietcrisis en de lessen die daaruit moeten worden getrokken, de toekomst van onze democratie, over opkomende economiën zoals Brazilië, Cina etc., de globalisering enzovoort. Maar blijkbaar geven mensen de voorkeur aan andere programma's waar je vooral dom gehouden wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is n ergenis om bij weg te lopen,vooral bepaalde zenders hebben volgens mij iedere 10 minuten reclame.ja en om iedere 10 minuten naar de wc te rennen is ook geen optie.herhalingen van films is nog erger ja.daarom hebben wij ook veel zenders op onze schotel,hoeven we niet zoveel naar die nederlandse programma`s te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boer zoekt vrouw is erger maar das mijn persoonlijke mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De afgelopen maanden was de Vuvuzela absoluut ergernis nummer 1.
Tegenwoordig kan ik nog wel wat andere namen invullen van dingen die hoog in mijn ergernis top 10 zitten (Gordon bijvoorbeeld, of die schaamhaarkabouter van Wegmisbruikers)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet zaterdag verplicht naar een concert van gordon heen ga je mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor geld toe nog niet.
Nee hoor, reclame is nog niet zo'n ergernis. De enorme hoeveelheid compleet inhoudsloze pulp die dag in, dag uit over ons uitgestort wordt, da's pas een ergernis!
Dit is overigens bij mij ook de reden dat ik zelden meer tv kijk, soms staat hij weken achter elkaar niet aan, overweeg zelfs om hem helemaal maar weg te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NBK, we waren het niet eens over tennis (remember?) maar nu heb je een punt!
De tv staat bij mij ook vaker uit dan aan.
(hoewel ik me wel erger aan die reclames wanneer ik een spannende film a/h kijken ben..)
Maar van mij krijg je een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, fijn dat we 't toch nog ergens over eens zijn ;-)
En meningsverschillen komen in de beste huwelijken voor toch?
Iedereen heeft zo zijn eigen ergernis-top-tien.
Bij mij staat op één het duo Carlo & Irene (vooral de 'mannelijke' helft en bij iemand anders wellicht reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij wel ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind reclames niet zo heel vervelend, ze moeten immers ergens geld vandaan halen. Ik vind het alleen niet leuk dat er zovéél reclames zijn... Ik heb steeds het idee dat het programma dat je aan het kijken bent, helemaal niet opschiet dankzij al die reclames. Bovendien duren ze net te kort om iets anders te gaan doen en net te lang om de hele tijd te blijven kijken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wat ik trouwens nog irritanter vind, is dat ze bij (ik geloof) sbs6 zon filmpje tussendoor in beeld brengen ("hallo, mag ik éven storen?") Om een programma aan te kondigen dat over 7 dagen ofzo begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ons is de grootste ergernis niet zo zeer de reclame zelf, maar meer het moment waarop de reclame wordt gestart! Vaak in het midden van een scene en dat is behoorlijk irritant. En dat terwijl er in een film legio mogelijkheden zijn (de zogenaamde pauzemomenten, die ene seconde dat je zwart beeld hebt) om de reclame prima in te passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vreselijke talentenjachten zijn een stuk erger, maar tegenwoordig is reclame voor mij ook nog steeds een grote ergernis, want als je bijvoorbeeld voetbal zit te kijken en je wilt fatsoenlijk het commentaar kunnen horen dan moet je het volume op een redelijk niveau zetten. Als je dan naar de reclames gaat, hebben ze die weer keihard gezet waardoor je trommelvliezen scheuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, voor mij wel. Ik erger me er dood aan. Soms is een film of documentaire net 5 minuten bezig en dan heb je dat achterlijke gezwam over wasmiddelen of maandverband weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar wel de hoeveelheid om het kwartier reclame tijdens een film