recentelijk n documentaire gezien over postbode ergens in bhutan, nepal of tibet, hoe heet deze docu en waar kan ik m vinden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (1)

Filmtheater Provadja in Alkmaar presenteert 2 juni onder het motto 'Yaks on tour' een selectie uit het recente Himalaya Filmfestival. Op het programma staan vier films. In the Lepcha village of Lingthem (Dawa Tsering Lepcha, Anna Balikci-Denjongpa) portretteert lama's (monniken) tijdens een ritueel feest in een dorpje in India. In Yi khel gi kawa (Ugyen Wangdi) draait het om een postbode, die al meer dan een kwart eeuw post brengt naar een vierduizend meter hoog gelegen dorpje in de Himalaya in Bhutan. Miss Tibet (Siebout Leseur van Leeuwen, Tenzin Thardoe) doet verslag van een Miss-verkiezing aan de voet van het paleis van de Dalai Lama in India. In Riding solo to the top of the world (Gaurav Jani) volgt de tocht van een motorrijder van de Indiase stad Mumbai naar de hoogvlakte Changtangh in Ladakh, dat aan de grens van China ligt.

Toegevoegd op 07-05-2009 08:53:13
Het gaat dus om de film: "Yi khel gi kawa"