Wie bedenkt de aankondigingenvan TV-films in de kranten?

Vaak worden er zulke negatieve superlatieven gebruikt (tranentrekker, draak van een film, zoetsappig) dat de lust tot kijken bij voorbaat al overgaat. Ook al is het misschien zijn persoonlijke mening, toch zal dat heus wel het kijkgedrag beinvloeden. Bij mij werkt het ten minste wel zo.
Wat een machtspositie heeft zo'n persoon!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

In recenties worden veelal indrukken van de film achtergelaten. Deze zijn inderdaad relatief, maar wellicht wel invloedrijk. Ligt natuurlijk ook aan de lezer of hij/zij hier gevoelig voor is. Persoonlijk kijk ik altijd op sites als moviemeter.nl wat MEN er daar van vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de recensent(en) van de betreffende krant of tijdschrift. ik kom zelf overigens weinig super negatieve recensies tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Machtspositie? Het plaatsen van de gidsen in de kranten is een vervelend werkje, echt iets voor stagiaires. Om de sleur tegen te gaan, worden vaak grappige omschrijvingen meegegeven. Dat mag in een krant, niemand zal beweren dat deze kwinkslagen objectief zijn. Je leeft langer als je je niet overal aan ergert.
AWM
14 jaar geleden
Dat zijn mensen die ook hun brood moeten verdienen, zelfs al is dat niet de meest begerenswaardige job en wat die macht betreft, heb ik mijn bedenkingen.Ik dacht dat dat juist een tegeneffect teweegbracht.