waarom is uitzendinggemist van mindere beeldkwaliteit dan gewone tv?

is internet nog te langzaam voor streaming HD of igg dezelfde beeldkwaliteit als digitenne?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

In theorie moeten ze al uitstekendde kwaliteit televisie over de kabel kunnen uitzenden. Maar de grap is natuurlijk ,dat het WEL de bedoeling is dat je gewoon televisie blijft kijken (wat een lieve duit kost ,want er komt tegenwoordig vrijwel niets meer gratis uit de lucht), e4n niet dat je gewoon de volgende dag alles in topkwaliteit gratis op de computer kunt zien, zodat je gewoon je teeveegids een blaadje achter kunt laten lopen om niks te missen. Het is echt een service om later nog eens dingen terug te kunnen zien, en nadrukkelijk niet bedoeld als alternatief voor teevee kijken. De niet optimale beeldkwaliteit speelt daar ongetwijfeld een rol in.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard wordt er ook vanwege het kostenaspect EN het feit dat lang niet iedereen die optimale kwaliteit in een goed tempo kan ontvangen met mindee beeldkwaliteit gewerkt. Niet iedereen heeft de nieuwste van de nieuwste apparatuur met de snelste verbinding staan en de uitzending-gemist-service is wel voor iedereen (met een computer) bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Je zit met het eerste deel van je betoog dichter bij de waarheid dan je zou kunnen vermoeden. +1

Andere antwoorden (1)

Je geeft zelf al het antwoord. Voor het tonen/doorzenden van de uitzending wordt andere techniek gebruikt. En dat is allemaal inderdaad net een beetje minder.