Bij de specificaties van een lcd-tv staat onder 'mediaspeler' alleen 'audio' terwijl er vaak 'audio/video' staat.

Wat is het verschil? En het belangrijkste: kan ik nu wel films op deze tv bekijken vanaf mijn pc?
Bedankt voor de antwoorden!

Toegevoegd na 9 uur:
Deze tv heb ik op het oog. Maar misschien is dit dan toch geen goed idee (na het antwoord van Paulus811...)

http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/lg/42ld550/specs.rhtml

Toegevoegd na 10 uur:
Weer na reactie Paulus811 (bedankt!):

In principe ga ik niet voor de digitale tv. Ik wil gewoon via de kabel kijken. Wel ga ik voor goede beeldkwaliteit en wil ik graag films (en eventueel muziek) via mijn computer (met een kabel) naar het scherm kunnen sturen.

Dat kan dus niet zonder DLNA? Sorry... ik heb er echt geen verstand van... Als dat niet kan ga ik toch voor een andere.

Waarschijnlijk deze (of iets wat er op lijkt):
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le40b650/specificaties/327505/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (1)

Als de tv een ingebouwde mediaspeler heeft, kan het zijn dat deze alleen werkt voor geluid. Een mediaspeler voor ook beeld vereist een snellere (duiurdere) processor. Je kunt natuurlijk altijd een losse mediaspeler kopen die wel beeld (zelfs in HD) doorgeeft, maar ik snap dat het handig is als het al in de tv zit. Ook kloppen vaak de specificaties niet en kun je beter even de fabrikant of importeur bellen om teleurstelling te voorkomen. Je noemt geen merk of type dus ik kan niet zeggen wat er wel of niet klopt.

Zelf heb ik een Philips 8404 (er is net een 8605 uit) en die heeft DLNA. Daarmee maak je de tv onderdeel van je netwerk en kun je direct vanaf je pc films, muziek en foto's op je tv laten zien of horen. Het vereist wel een netwerkkabel naar de tv. De 9000 serie van Philips werkt via wifi, maar is wel een stuk duurder.

Succes!